Hyvä tietää

• Judoon kuuluu keskinäinen kunnioitus ja luottamus niin harjoittelijoiden, kuin valmentajien ja ohjaajien välillä. Judoharjoitukset aloitetaan yhteisellä polvikumarruksella ja harjoitusparille kumarretaan aina harjoittelun aluksi ja lopuksi.

• Judoharjoituksiin tullessasi pese kädet ja jalat pukuhuoneessa ennen tatamille tuloa. Pukuhuoneesta tatamille kuljettaessa käytetään sandaaleja tai muita tossuja, jotta tatamille, eli judomatolle ei kulkeutuisi likaa.

• Judoharjoituksissa käytetään judopukua eli judogia. Kaarinan Judoseurassa käytetään valkoista judogia. Valmentajat ja ohjaajat voivat käyttää myös sinistä judogia. Sininen judogi on tarkoitettu pääosin kilpailukäyttöön. Aloittelijoilla on valkoinen vyö ja vyöarvoissa edetään vyökokeiden kautta kohti judon mustaa vyötä. Valmentajasi/ohjaajasi kertoo, koska sinulla on mahdollisuus suorittaa seuraava vyöarvo. Keltaisen vyön alaikäraja on 7- vuotta.

• Saat ryhmäsi ohjaajalta/ valmentajalta ohjeet ja neuvot judogin hankkimiseen. Muutaman harjoituskerran pärjää mainiosti tavallisilla liikuntavarusteilla.

• Harjoituksiin saa tulla vain terveenä. Muutaman kerran poissaolo ei haittaa edistymistä judossa, sillä judo on elämän mittainen tie.

• Rohkaisemme kaikenlaisia liikkujia tulemaan harjoituksiimme, mutta jos syystä, tai toisesta harjoittelija ei sovellu ryhmään yrityksistä huolimatta, on ohjaajalla oikeus poistaa harjoittelija ryhmästä ja yhdessä huoltajien/ harjoittelijan kanssa mietitään, miten toimitaan jatkossa.

• Kaarinan Judoseurassa on nollatoleranssi kaikenlaiseen kiusaamiseen ja syrjintään.