Kilpaileminen

Judo on olympialaji ja kilpaileminen kuuluu lajin piirteisiin. Judokilpailuihin voi osallistua kaikenikäiset judokat. Pienimmät judokat osallistuvat seuran ja alueen omiin salikisoihin. Taitojen karttuessa kilpailumatkat voivat suuntautua kotisalia pidemmällekin.

Kilpaileminen ei ole pakollista, mutta kamppailulajiperheessä judo erottuu joukosta nimenomaan kilpailuperinteensä vuoksi. Siksi vyöarvokorotuksissa on vaatimuksia kilpailupisteistä ja kilpailuihin osallistumisesta.

Lisätietoa tulevista kilpailuista löytää Suomen Judoliiton kalenterista:

Judoliiton kalenteri

Kilpailuihin ilmoittaudutaan tästä linkistä:

Ilmoittaudu kilpailuihin

Jokainen hoitaa ilmoittautumisen itse. Valmentajilta ja ohjaajilta saa neuvoja ilmoittautumisen suhteen. Kilpailumaksut maksut maksut maksetaan itse, poislukien StarttiCup,SamuraiCup ja SM-kilpailut. Seura maksaa edellämainittujen kilpailumaksut.

Kilpailuissa on säännöt, joihin voit tutustua tästä:

Judokilpailujen sääntöjä

Kaarina Judoseura ry pyrkii järjestämään omat salikisat kerran kaudessa seuran omille jäsenille. Salikisa on harjoitustapahtuma, jossa voi kokeilla kilpailemista tutussa ympäristössä.

Vinkkejä kilpailemiseen

Leirit

Judoleirejä järjestetään Suomessa aktiivisesti ympäri vuoden. Leirien tarkoituksena on koota judokoita harrastamaan, harjoittelemaan ja viettämään aikaa yhdessä.

Judoleirillä voit tutustua uusiin ihmisiin, oppia uusia asioita judosta ja elämästä, testata omaa tekniikkaa, sekä nauttia liikunnan ilosta.

Kaarinan Judoseura ry osallistuu aktiivisesti Lounais-Suomen aluetoimintaan, jonka puitteissa järjestetään muun muassa alueleirejä, joissa on harjoituksia eri-ikäisille judokoille.

U13-U15 ikäluokat osallistuvat Etelä-Suomen Judo ry:n järjestämiin yhteisiin tehostamisleiripäiviin Urheassa Helsingissä noin kerran kuukaudessa.

U18- ikäluokka osallistuu Urhean tehostamispäiviin säännöllisesti

Kuva Loimaan alueleiriltä toukokuussa 2023